اخبار خارج از مرکز

استفاده از سلول های بنیادی برای ساخت ایمپلنت های عصبی بیوهیبرید

محققان دانشگاه کمبریج نوع جدیدی از ایمپلنت‌های عصبی را طراحی کردند که از ترکیب سلول‌های‌ بنیادی با مواد بیوالکترونیک، کمک شایانی به افرادی که دچار قطع عضو شدند، می‌کنند.

این محققین با طراحی دستگاه biohybrid با استفاده از سلول‌های‌ بنیادی انسانی موجب بهبود ارتباط مغز و اندام فلج شده، می‌شوند.

در این دستگاه از سلول‌های‌ بنیادی پرتوان القایی (iPSCs) و سلول‌های بالغ قابل برنامه‌ریزی مجدد (معمولا سلول های پوست یا خون) استفاده می‌شود.

این محققین از iPSC ها برای ایجاد میوسیت‌ها، سلول‌های سازنده عضلات اسکلتی، استفاده کردند. این اولین بار است که iPSCها در یک موجود زنده به این روش استفاده می‌شوند. در این دستگاه، سلول‌های بنیادی پرتوان القایی به صورت لایه ای نازک بر روی شبکه‌ای از آرایه‌های میکروالکترودی (MEAs) قرار گرفته‌اند که بتوانند به انتهای عصب متصل شوند.

محققین این دستگاه بیوهیبرید را بر روی موش ها آزمایش کردند. در مقایسه با گروه کنترل، محققان دریافتند که این دستگاه با بدن موش به خوبی ارتباط برقرار می‌کند و از تشکیل اسکار جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، سلول‌های مشتق شده از iPSC به مدت چهار هفته پس از کاشت زنده ماندند و این اولین باری است که سلول‌ها از این نوع آزمایش‌ها جان سالم به در بردند.

این دستگاه قبل از استفاده بر روی انسان، نیاز به تحقیقات و آزمایشات گسترده‌تری دارد. این تحقیقات نشان از یک پیشرفت امیدوارکننده در ایمپلنت‌های عصبی دارد و محققین در حال کار بر روی بهینه‌سازی دستگاه می‌باشند.

 

اطلاعات بیشتر:

More information: https://newatlas.com/medical/human-stem-cells-biohybrid-neural-implant-paralysis

stemcell.isti.ir/ZGdv

Provided byRoyanscrm