اخبار مرکز

جشنواره ملی رویانا برگزار می شود

تفاهم نامه همکاری برگزاری جشنواره علمی دانش آموزی رویانا با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی و ریاست پژوهشگاه رویان به امضاء طرفین رسید.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان، صبح روز چهارشنبه چهاردهم تیرماه ۱۴۰۲ تفاهم نامه همکاری برگزاری جشنواره علمی دانش آموزی رویانا با تأکید بر زمینه‌های علوم‌زیستی و فناوری‌های کاربردی، با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی و ریاست پژوهشگاه رویان در محل سالن جلسات پژوهشگاه رویان به امضاء طرفین رسید.
در ابتدای این مراسم، دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان ضمن خوش آمدگویی به حضار، هدف از برگزاری جشنواره علمی – ملی و دانش‌آموزی رویانا را تحقق اهداف بلند مدت نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: تلاش می‌کنیم نتایج کاربردی پژوهشگاه رویان به طور ملموس و شفاف به عموم مردم اطلاع‌رسانی شود و امیدواریم با برگزاری جشنواره رویانا که یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است موفق شویم نسل آینده را برای جامعه تربیت کنیم.
رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به اهداف انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، تأکید کرد: باید دانش‌آموزان با شرکت در دوره‌ها و آموزش‌ها علاقه بیشتری به حوزه بیولوژیک پیدا کنند و امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه بزرگ و همکاری بین سازمان‌ها کارهای بزرگ انجام شود.
در ادامه، دکتر محمد کاظمی آشتیانی، عضو هیأت علمی و دبیر علمی نخستین جشنواره ملی رویانا گفت: میوه پژوهش در زیست‌فناوری باید به دست دانش‌آموزان داده شود و نیاز است تا دیدگاه دانش آموزان هم در این عرصه ملی شناسایی شود.
دانش‌آموزان قرار است همراه با پژوهش و ابزارهای در دسترس مهارت‌های فنی را کسب کنند و ما نیاز داریم پژوهش دانشجویی را به دانش‌آموزی تبدیل کنیم؛ امروزه دانشگاه از مدرسه دور افتاده و به دنبال اتصال این دو مجموعه هستیم.