اخبار مرکز

مرکز شتابدهی و تجاری‌سازی فناوری‌های نوآورانه رویان گشایش یافت

مرکز شتابدهی و تجاری‌سازی فناوری‌های نوآورانه رویان به عنوان آخرین حلقه از مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان، هم‌زمان با چهاردهمین سال‌ درگذشت سعید کاظمی آشتیانی، مؤسس این مجموعه پژوهشی و بنیان‌گذار تحقیقات نوین زیستی در کشور به بهره‌برداری رسید.
مراسم بهره‌برداری از مرکز شتابدهی و تجاری‌سازی فناوری‌های نوآورانه رویان روز یکشنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، مسوولان پژوهشگاه رویان و جمعی از متخصصان حوزه پزشکی نوین در پژوهشگاه رویان برگزار شد.

رویان نگینی در حوزه سلول‌های بنیادی کشور است
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم اظهار داشت: پژوهشگاه رویان نگینی در موضوع سلول‌های بنیادی در کشور است و همه ما باید از این مجموعه که امانت مرحوم کاظمی آشتیانی است، حمایت کنیم.
ستاری افزود: رویان، ظرفیت‌های استثنایی دارد و طرح‌های آینده این پژوهشگاه فوق‌العاده است و ما همیشه این مجموعه را از هر نظر حمایت کردیم و این روند ادامه خواهد یافت.
وی با اشاره به وجود دانشمندان ارزشمندی در پژوهشگاه رویان دانشمندان گفت: مهم‌تر این است که ما زیست‌بوم را در مجموعه ایجاد کنیم، برج فناوری رویان نقطه عطفی در این زمینه در پژوهشگاه رویان است.
ستاری ادامه داد: اتفاقات خوبی همیشه در مجموعه رویان می‌افتد و هر بار شاهد اتفاقات جدیدی در این پژوهشگاه هستیم، از همه مهم‌تر رویکرد بسیار مترقی پژوهشگاه در توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان در این منطقه از تهران است.
وی ضمن تسلیت ایام اخیر به هموطنان گفت: هر چند از این رویدادها عبور می‌کنیم اما باید محکم‌تر ادامه این راه که توسعه کشور، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان است را با قوت بپیماییم.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: در نتیجه جهت‌گیری صحیح پژوهشگاه رویان در ایجاد زیست بوم اقتصاد دانش‌بنیان اکنون وابستگی مالی این پژوهشگاه به دولت کم شده و از محل دانش برای تحقیقات پایه درآمد کسب می‌کند.
رییس پژوهشگاه رویان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه رویان تولید دانش تا کاربرد را دنبال می‌کند، گفت: ما سه دهه انباشت دانش داشتیم و از آنها در مراکز خدمات درمانی استفاده کردیم و در تلاش هستیم تولید دانش که در قالب مجموعه‌های مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود را تجاری‌سازی کنیم.
عبدالحسین شاهوردی ادامه داد: نگاه مجموعه رویان کاربرد دانش است و درصدد هستیم آنها را به حلقه‌های واصل اعم از بازار و بخش خصوصی متصل کنیم و به این ترتیب، تولیدکنندگان دانش هم در این منافع سهیم خواهند شد.
مرکز شتابدهی و تجاری سازی فناوری نوآورانه رویان به عنوان آخرین حلقه از مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در رویان افتتاح شد تا فعالیت‌های این حوزه با سرعت بیشتری پیش رود.
قرار است روند شتابدهی و تسهیل مسیر نوآوری با فعالیت بخش‌های مختلف «مرکز تجاری‌سازی و شتابدهی فناوری‌های نوآورانه رویان» سرعت گیرد. فضای استقرار شرکت‌ها و هسته‌های فناور، فضای مشاوره، فضایی برای استقرار شرکت‌های بالغ شده رویان و شرکت پروژه نوترکیب از بخش‌های گوناگون این مرکز است.